×
z 37
Pokaż wszystko
SOLGAR Błonnik z łusek babki płesznik 500mg

SOLGAR Błonnik z łusek babki płesznik 500mg

Produkt zawiera 200 sztuk kapsułek nasion babki płesznik. Płesznik wykazuje działanie wypełniające i pomagają likwidować zaparcia oraz ograniczać częste biegunki. Płesznik może ochraniać delikatne ścianki jelit i stanowić barierę ochronną przed różnego rodzaju szkodliwymi bakteriami i stanowi dobrą pożywkę dla dobrej mikroflory jelitowej.
Cena 109,00 zł

Skąd się wzięły naturalne suplementy diety?

Koncepcja suplementów diety ma swoje korzenie już w starożytnych cywilizacjach. Starożytni Egipcjanie stosowali zioła i inne naturalne substancje jako suplementy diety w celu leczenia różnych chorób. Jednak dopiero w XX wieku, dzięki rozwojowi technologii i przemysłu farmaceutycznego, nastąpił szybki rozwój produkcji i sprzedaży suplementów diety jakie znamy dzisiaj. W latach 60. i 70. zwiększyła się popularność suplementów diety, a rynek ten rozwinął się w pełni w latach 90. Obecnie, suplementy diety są powszechnie dostępne w sklepach z żywnością, zielarniach takich jak nasz sklep zielarski www.netzdrowie.pl, sklepach z suplementami diety i ogólnie w Internecie. Coraz więcej ludzi na całym świecie korzysta z suplementów diety, co skutkuje ciągłym rozwojem tego rynku, licznymi nowymi produktami i odkryciami.

Co to są naturalne suplementy diety?

Suplementy diety są tak naprawdę produktami spożywczymi, które służą uzupełnieniu normalnego sposobu odżywiania człowieka. Na podstawie aktualnych badań nad sposobem odżywiania wiemy, że spożycie poszczególnych witamin i składników mineralnych jest zbyt niskie u niektórych grup ludzi. Różne są także i bardzo indywidualne procesy wchłanialności danych witamin i pierwiastków. Suplementy diety mogą więc na pewno wspomagać nasz organizm w walce przeciw niedoborom witamin, minerałów, biopierwiastków czy kwasów tłuszczowych ważnych dla naszego zdrowia czy urody. Są także świetnym sposobem na zapobieganie stresowi oksydacyjnemu i działaniu wolnych rodników.

Suplementy diety muszą wykazywać działanie odżywcze lub fizjologiczne, jednak nie mogą zastępować zróżnicowanej i zbilansowanej diety. Suplementy nie są także lekami i nie służą do leczenia chorób. Ich celem jest raczej wspieranie organizmu w prawidłowym funkcjonowaniu i uzupełnianie niedoborów składników odżywczych, które mogą wynikać z niewłaściwej diety, nadmiaru stresu, szybkiego tempa życia lub innych czynników. Suplementy diety są to więc tak naprawdę koncentraty, które należy przyjmować w małych, dokładnie odmierzonych ilościach, w postaci dawkowanych preparatów - tak aby wspomóc swój organizm i wyrównać niedobory składników w danym momencie.

Czy suplementy diety mają sens?

Czy suplementy diety są zalecane każdemu z nas? Odpowiedź brzmi: To zależy od konkretnej osoby, jej sytuacji zdrowotnej i jej indywidualnych potrzeb. Jeśli odżywiamy się zbilansowanie i nie mamy nietolerancji pokarmowych, specjalnej diety ani szczególnych sytuacji czy chorób, które wymagają zwiększonego zapotrzebowania na określone składniki odżywcze, z pewnością możemy zrezygnować z suplementacji. Jednakże obecnie tylko niewielu z nas udaje się spełnić maksymalne lub nawet tylko optymalne wymagania stawiane naszym organizmom. Dlatego też suplementy diety mogą być świetnym uzupełnieniem codziennej diety, a składniki odżywcze lub substancje bioaktywne, które zawierają mogą mieć bardzo pozytywny wpływ na organizm. Przydatne w decyzji o stosowaniu lub rezygnacji ze suplementacji są również parametry laboratoryjne. Badania laboratoryjne mogą pomóc określić poziom niedoborów witamin w organizmie. Dlatego przed podjęciem suplementacji - warto je zrobić, a ich wynik omówić z lekarzem lub dietetykiem.

Jakie naturalne suplementy diety warto brać?

Na początku omówimy standardowe suplementy, które na pewno warto rozpatrywać w pierwszej kolejności. Pierwszym z nich będą kwasy tłuszczowe omega-3, które są ważne dla naszego zdrowia mózgu i serca. Znajdują się one w rybach, orzechach i olejach roślinnych, ale powiedzmy sobie szczerze - wiele osób nie spożywa wystarczającej ilości tych produktów w codziennej diecie. Suplementacja omega-3 może na pewno pomóc w zmniejszeniu stanów zapalnych i poprawie funkcji mózgu. Warte naszego zainteresowania powinny być także na pewno probiotyki lub prebiotyki - dobre bakterie, które żyją w jelitach i pomagają w trawieniu i wchłanianiu składników odżywczych. Zaburzenia równowagi bakteryjnej w jelitach mogą prowadzić do problemów trawiennych, a nawet chorób autoimmunologicznych. Dlatego warto po nie sięgać, jeżeli mamy problemy z jelitami bowiem suplementacja probiotykami może pomóc w przywróceniu równowagi bakteryjnej i poprawie zdrowia naszych jelit.

Dość klasycznym ,ale także ważnym minerałem - którego zdarza nam się, że brakuje w naszej diecie jest magnez, który pomaga w zachowaniu równowagi emocjonalnej w sytuacjach stresujących, relaksacji mięśni, regulacji rytmu serca i utrzymaniu zdrowych kości. Wszelkie niedobory magnezu mogą prowadzić do skurczów mięśniowych, zaburzeń snu i osteoporozy. Także witamina C - zwłaszcza w porach przejściowych czy chłodniejszych jak zima czy jesień - może być wskazana by zachować dłużej zdrowie i odporność organizmu. Do tego witamina C jest silnym przeciwutleniaczem, który pomaga w ochronie przed chorobami serca i nowotworami.

Do ciekawych, a mniej popularnych suplementów, na które warto zwrócić uwagę, należy na pewno Ubiquinol, który jest aktywną forma koenzymu Q10 - ważnego składnika biorącego udział w procesie produkcji energii w komórkach. Suplementacja Ubiquinolem może przyczynić się do poprawy zdrowia serca, wydolności fizycznej, ochrony przed stresem oksydacyjnym i poprawy funkcji układu immunologicznego.

Interesującym suplementem jest także glutamina - jedna z najważniejszych aminokwasów występujących w organizmie. Suplementacja glutaminy może przyczynić się do ogólnej poprawy zdrowia i kondycji naszych jelit, wydolności fizycznej, odporności oraz redukcji stanów zapalnych w organizmie.

Z suplementów dla kobiet warto na pewno przyjrzeć się kolagenowi. W naszej skórze, kolagen stanowi 70-80% suchej masy, dając jej elastyczność, sprężystość i wytrzymałość. Wraz z wiekiem i starzeniem się organizmu, poziom kolagenu w skórze zmniejsza się, co prowadzi do pogorszenia jakości skóry, w tym do powstawania niechcianych zmarszczek, utraty jędrności i elastyczności. Najnowsze badania sugerują, że suplementacja kolagenu może być skuteczna w redukcji widoczności zmarszczek oraz poprawie jędrności i elastyczności skóry. Ponadto, suplementacja kolagenu może być korzystna w zapobieganiu utracie masy kostnej i zapobieganiu chorobom stawów, a także wpływać na kondycję włosów i paznokci.

Jakie suplementy naprawdę działają?

Wszystkie suplementy, które są sprzedawane w naszej zielarni www.netzdrowie.pl lub innych sklepach zielarskich i są ogólnodostępne na rynku, przechodzą rygorystyczne badania, aby udowodnić swoją skuteczność i bezpieczeństwo. Suplementy, które działają, to te, dla których istnieją badania potwierdzające ich skuteczność. Jednakże zawsze przed rozpoczęciem suplementacji, warto skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem, który na podstawie wyników badań określi indywidualną dawkę oraz czas trwania suplementacji.

Na pewno taką klasyczną kategorię bezpiecznych i wręcz zalecanych suplementów stanowią suplementy dla kobiet planujących ciążę, dla kobiet w ciąży oraz podczas laktacji. Wspomniany już kwas foliowy może zmniejszyć ryzyko wystąpienia wad cewy nerwowej, poprawić funkcjonowanie mózgu płodu, zmniejszyć ryzyko poronień i przedwczesnego porodu oraz zmniejszyć ryzyko urodzenia dziecka z niską masą urodzeniową. Zaleca się, aby kobiety w ciąży przyjmowały 400-800 mikrogramów kwasu foliowego dziennie, w zależności od wieku i stanu zdrowia. Także żelazo, witamina D czy wapń, to składniki, które warto w tym szczególnym okresie życia kobiety mieć pod kontrolą, a w razie niedoborów - warto zadbać o ich suplementację dla zdrowia tak dziecka jak i jego mamy.

Z suplementów dla kobiet oprócz wspomnianego już kolagenu, który może pomóc w poprawie jędrności skóry, warto także - w razie potrzeby - włączyć do diety biotynę oraz kwas pantotenowy. Suplementacja biotyną może pomóc w zwiększeniu grubości i siły włosów oraz poprawie stanu paznokci. Kwas pantotenowy, czyli inaczej witamina B5, jest istotny dla zdrowia włosów i skóry, a suplementacja kwasem pantotenowym może pomóc w zwiększeniu objętości i siły włosów, a także poprawie ich kondycji.

Suplementy dla mężczyzn mogą być różne, w zależności od indywidualnych potrzeb i stanu zdrowia konkretnej osoby. Niemniej, w przypadku panów warto pamiętać o cynku oraz selenie. Mężczyźni mogą mieć większe ryzyko niedoboru cynku, szczególnie jeśli prowadzą aktywny i stresujący tryb życia lub mają problemy z potencją. Regularna suplementacja selenu może z kolei pomóc w poprawie zdrowia serca, układu odpornościowego, płodności ( poprawa jakości i ilości plemników ) oraz kości, a także zapewnić ochronę przed uszkodzeniem komórek spowodowanym przez wolne rodniki.

Ważna dla całej populacji jest także suplementacja witaminą D. Życie w naszej szerokości geograficznej ma swoje ograniczenia jeżeli chodzi o ilość dni słonecznych w ciągu roku, dlatego na ogół mamy niedobory witaminy D. Suplementacja witaminą D może pomóc w poprawie zdrowia kości, serca, odporności a nawet - jak wskazują ostatnie badania - zdrowia psychicznego. Warto także pamiętać o suplementach dla dzieci. Na ogół mają one formę przyjaznych żelek, kropelek lub proszku , który możemy rozpuścić w płynie i podać maluchom. Często są to gotowe preparaty, zawierające w składzie składniki, które są często zalecane dla dzieci, takie jak witamina D, żelazo, witamina C, witamina A, kwas foliowy czy probiotyki.

Także suplementy dla seniorów mogą być pomocne w zachowaniu dobrej kondycji i zdrowia. Jak w pozostałych przypadkach suplementacja osób starszych powinna być przeprowadzona pod nadzorem lekarza lub dietetyka i dostosowana do indywidualnych potrzeb i wymagań zdrowotnych danej osoby. Na ogół suplementy, które są zalecane seniorom to probiotyki, Koenzym Q10 (ważny dla funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego), Witamina D, Witamina B12 (ważna dla funkcjonowania układu nerwowego i produkcji czerwonych krwinek - starsze osoby mogą mieć trudności z wchłanianiem witaminy B12 z diety, więc suplementacja może być konieczna ) oraz kwas foliowy i kwasy omega 3. Zupełnie odrębną kategorię stanowią suplementy dla sportowców.

Suplementy, które są często stosowane przez sportowców, to przede wszystkim białko (pomaga w budowaniu i regeneracji mięśni), kreatyna (badania wykazują, że suplementacja kreatyną może pomóc w zwiększeniu masy mięśniowej oraz poprawie wydolności fizycznej i umysłowej) , beta-alanina, kofeina ( może pomóc w zwiększeniu wydolności fizycznej i redukcji zmęczenia), glutamina, kwas hialuronowy (pomaga w regeneracji chrząstki stawowej, co może wpłynąć na redukcję bólu i poprawę funkcjonowania stawów) oraz inne witaminy i minerały.

Suplementy dla wegan i wegetarian

Osoby będące na diecie wegetariańskiej lub wegańskiej mogą mieć trudności z uzupełnieniem pewnych składników odżywczych, które są częściej obecne w produktach pochodzenia zwierzęcego. Dlatego też w tym przypadku powinno się sięgać po suplementy. Wegetarianie i weganie często mają problemy z zastąpieniem witaminy B12 ponieważ jest ona obecna głównie w produktach pochodzenia zwierzęcego. Regularna suplementacja witaminy B12 może pomóc w utrzymaniu zdrowia układu nerwowego, krwi i metabolizmu. W tego rodzaju dietach wykluczających, zwłaszcza jeżeli nie są skomponowane przez dietetyka, może także brakować żelaza, białka, kwasów omega 3 oraz witaminy D - dlatego warto regularnie się badać i w razie potrzeby dostarczać organizmowi brakujących witamin, minerałów czy pierwiastków śladowych.

Naturalne suplementy diety

Ciekawą alternatywą dla niektórych suplementów są także popularne ostatnio naturalne suplementy diety - czyli produkty, które zawierają wyłącznie składniki pochodzące od Matki Natury, które w sposób całkowicie naturalny mogą pomóc w poprawie zdrowia i kondycji organizmu. Należą do nich między innymi: kurkuma (zawiera kurkuminę, a kurkumina to związek który ma silne właściwości przeciwzapalne i antyoksydacyjne); zielona herbata (zawiera katechiny, które są silnymi antyoksydantami oraz mogą pomóc w zmniejszeniu stanów zapalnych); ashwagandha (możemy stosować ją do łagodzenia objawów stresu i poprawy odporności); mleczko pszczele (mleczko pszczele zawiera wiele składników, które pomagają w poprawie funkcjonowania układu nerwowego, hormonalnego, odpornościowego, kondycji i zdrowia skóry) oraz pyłek pszczeli (poprawia m.in: wydolność organizmu); melatonina (może pomóc w poprawie snu i łagodzeniu objawów bezsenności); astaksantyna (silny przeciwutleniacz z mikroalg), guarana (naturalna kofeina ), olej z czarnuszki (poprawia funkcjonowanie układu oddechowego, jest także polecany przy astmie, alergiach i problemach z jelitami oraz niedoborach odporności), imbir.

Na co zwracać uwagę kupując suplementy i używając ich na co dzień?

Przede wszystkim - nie należy przekraczać zalecanej dziennej dawki. Poza tym suplementy diety nie powinny zastępować zróżnicowanej diety, która im bardziej różnorodna oraz bogatsza w świeże owoce, warzywa, nasiona, orzechy, zioła czy herbaty ziołowe, tym lepsza dla naszego organizmu. Suplementy należy zawsze i bezwzględnie przechowywać w miejscu chłodnym, ciemnym oraz niedostępnym dla małych dzieci. Przy zakupie suplementów diety, zwłaszcza przez internet, należy zachować ostrożność, szczególnie jeśli produkt ma leczyć różne choroby, lub produkt jest reklamowany jako "cudowne lekarstwo” na wszystko. Przy wyborze konkretnego suplementu zaleca się indywidualną poradę specjalistów, takich jak lekarze, farmaceuci, specjaliści ds. zdrowego stylu życia.

Jeżeli kupujesz w naszym sklepie zielarskim - skontaktuj się z nami. Nasi eksperci także chętnie doradzą Ci przy wyborze konkretnego suplementu.

Kontakt

Jeśli masz pytania napisz lub zadzwoń!

Nasi eksperci są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 10:00 do 18:00

Zapisz się na newsletter i odbierz rabat 10 zł